Γράφοντας μουσική σε δεκάδες θεατρικές παραγωγές, στα Ελληνικά και στα Αγγλικά, είχα την ευκαιρία να προβληματιστώ και να διερευνήσω διάφορες δυνατότητες στην σχέση λόγου και μουσικού ήχου και ακόμα, κυρίως στην αρχαία ελληνική τραγωδία ή κωμωδία, στην σχέση Στίχου και Μουσικής. Εκεί, τα σύνορα μεταξύ εκφερόμενου λόγου και τραγουδιού τείνουν να καταργηθούν καθώς ο λόγος εξελίσσεται σε μέλος, σε τραγούδι.

Γράφοντας μουσική σε δεκάδες θεατρικές παραγωγές, στα Ελληνικά και στα Αγγλικά, είχα την ευκαιρία να προβληματιστώ και να διερευνήσω διάφορες δυνατότητες στην σχέση λόγου και μουσικού ήχου και ακόμα, κυρίως στην αρχαία ελληνική τραγωδία ή κωμωδία, στην σχέση Στίχου και Μουσικής. Εκεί, τα σύνορα μεταξύ εκφερόμενου λόγου και τραγουδιού τείνουν να καταργηθούν καθώς ο λόγος εξελίσσεται σε μέλος, σε τραγούδι.

“Όρνιθες”  Αριστοφάνη

Παραγωγή BBC dir. John Theocharis. Τραγουδούν Elisabeth Mansfield, Martyn Hill, Χορός.

Οι ‘Όρνιθες’ του Αριστοφάνη ήταν μια φιλόδοξη θεατρική παραγωγή του BBC Drama Department για το Τρίτο Πρόγραμμα του Ραδιοφώνου του. Την παραγωγή σκηνοθέτησε ο John Theocharis, από τα εκλεκτά στελέχη του Drama Department. Μου ανάθεσε την σύνθεση της μουσικής στην οποία ήθελε να προσδώσει κυρίαρχο ρόλο. Κάτι σαν μιούζικαλ. Αυτή ήταν η δεύτερη συνεργασία μου με τον Θεοχάρη στον τομέα της κλασσικής κωμωδίας. Η πρώτη, πριν αρκετά χρόνια, ήταν στην ΄Σαμία’ του Μενάνδρου.

Στους ‘Ορνιθες’ του Αριστοφάνη είχα ένα εκλεκτό επιτελείο ηθοποιών/τραγουδιστών με κορυφαίους την πολύ γνωστή, από τον χώρο του musical, Elisabeth Mansfield και τον τενόρο Martyn Hill.”

Χρήστος Πήττας

“« Τα τραγούδια και οι χοροί που έγραψε ο Χρήστος Πήττας για αυτή την παράσταση, αναμιγνύοντας παραδοσιακούς Ελληνικούς ρυθμούς με σύγχρονα ακούσματα, ήταν μια αληθινή απόλαυση.”

John Thaxter, The Stage

“Λυσιστράτη”  Αριστοφάνη

Arts Theatre

Παραγωγή ΕΘΟΛ, dir. K.Passalis. Τραγούδι, Αντώνης Στεφανόπουλος + Χορός.

“Λυσιστράτη”  Αριστοφάνη

Arts Theatre

Παραγωγή ΕΘΟΛ, dir. K.Passalis. Τραγούδι, Αντώνης Στεφανόπουλος + Χορός.

“« Τα τραγούδια και οι χοροί που έγραψε ο Χρήστος Πήττας για αυτή την παράσταση, αναμιγνύοντας παραδοσιακούς Ελληνικούς ρυθμούς με σύγχρονα ακούσματα, ήταν μια αληθινή απόλαυση.”

John Thaxter, The Stage

Αναγεννησιακό Κρητικό Θέατρο

“Ερωφίλη”

Για την μουσική του Χρήστου Πήττα στην «Ερωφίλη» του Χορτάτζη, μια παραγωγή του ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Έξαρχου,  ο Σπύρος Παγιατάκης έγραψε:

  ….«Η έξοχη μουσική που συνέθεσε ο Χρήστος Πήττας για το αναγεννησιακό αυτό έργο μπορεί να σταθεί κάλλιστα από μοναχή της σαν ένα από τα πιο ικανά δείγματα της σύγχρονης ελληνικής μουσικής»   

Σπύρος  Παγιατάκης – ‘Η Καθημερινή’ 

Την «Ερωφίλη» ακολούθησε λίγο αργότερα ο ‘Ερωτόκριτος’ του Κορνάρου. Το εμβληματικό αυτό έργο του Κρητικού Αναγεννησιακού Θεάτρου ανέβασε το Θεατρικό Εργαστήρι του Πανεπιστημίου της Κύπρου σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Πιερή και μουσική Χρήστου Πήττα. Το έργο παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία σε πολλά μέρη της Ευρώπης προκαλώντας το ενδιαφέρον της κριτικής. Στην Αθήνα, ο Γιάννης Βαρβέρης αναφερόμενος στην σημασία της μουσικής, στην συγκεκριμένη παράσταση,  έγραψε:

….«με τα πλούσια αδόμενα χορικά και την υπέροχη συμφωνική δημιουργία του Χρήστου Πήττα σε αντίστιξη προς τις ατόφιες κρητικές παρεμβάσεις του Ψαραντώνη, η παράσταση οργανώθηκε περίπου ως επική όπερα».

Γιάννης Βαρβέρης – ‘Η Καθημερινή’

“Ερωτόκριτος”

Για την μουσική του Χρήστου Πήττα στην «Ερωφίλη» του Χορτάτζη, μια παραγωγή του ΚΘΒΕ σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Έξαρχου,  ο Σπύρος Παγιατάκης έγραψε:

  ….«Η έξοχη μουσική που συνέθεσε ο Χρήστος Πήττας για το αναγεννησιακό αυτό έργο μπορεί να σταθεί κάλλιστα από μοναχή της σαν ένα από τα πιο ικανά δείγματα της σύγχρονης ελληνικής μουσικής»   

Σπύρος  Παγιατάκης – ‘Η Καθημερινή’ 

Την «Ερωφίλη» ακολούθησε λίγο αργότερα ο ‘Ερωτόκριτος’ του Κορνάρου. Το εμβληματικό αυτό έργο του Κρητικού Αναγεννησιακού Θεάτρου ανέβασε το Θεατρικό Εργαστήρι του Πανεπιστημίου της Κύπρου σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Πιερή και μουσική Χρήστου Πήττα. Το έργο παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία σε πολλά μέρη της Ευρώπης προκαλώντας το ενδιαφέρον της κριτικής. Στην Αθήνα, ο Γιάννης Βαρβέρης αναφερόμενος στην σημασία της μουσικής, στην συγκεκριμένη παράσταση,  έγραψε:

….«με τα πλούσια αδόμενα χορικά και την υπέροχη συμφωνική δημιουργία του Χρήστου Πήττα σε αντίστιξη προς τις ατόφιες κρητικές παρεμβάσεις του Ψαραντώνη, η παράσταση οργανώθηκε περίπου ως επική όπερα».

Γιάννης Βαρβέρης – ‘Η Καθημερινή’

“Ερωτόκριτος”

«Το ποίημα αποτελεί έναν ολοκληρωμένο μικρόκοσμο που φέρει το στίγμα, τον στοχασμό, την συγκίνηση, την σκέψη του ποιητή του. Συχνά, καθώς αναζητώ μέσα από τον αφηρημένο ήχο το δικό μου στίγμα, βρίσκω την άκρη της μουσικής μου αναζήτησης στο στίγμα του ποιητή και ακολουθώ το νήμα. Έτσι το ποίημα ξαναγεννιέται σαν ένας μουσικό-ποιητικός μικρόκοσμος που μπορεί να πάρει το σχήμα μιας σύνθετης μουσικό-ποιητικής ενότητας, αλλά μπορεί να καταλήξει και σε ένα απλό, αισθησιακό τσιφτετέλι.»

Μέλι & Γάλα

Ποίηση Τάκης Αντωνίου

Ερμηνεύουν: Βασίλης Γισδάκης και Δώρα Πετρίδη.

Ερωτικός Λόγος

Κύκλος 20 τραγουδιών. Τα τραγούδια στηρίζονται σε ποιήματα, με θέμα τον έρωτα, που γράφτηκαν από το 600 π.Χ.  μέχρι τις μέρες μας. Σαπφώ, Σοφοκλής, Κυπριακά του 16ου αιώνα, Κρητικά μεσαιωνικά από τον  Ερωτόκριτο, τα «Ερωτικά» του Τάκη Αντωνίου, ο «Ερωτικός Λόγος» του Γιώργου Σεφέρη.

Τον κύκλο ολοκληρώνει το «Φεγγάρι -Μνήμη στο Παλέρμο» του Μιχάλη Πιερή. Στο αλληγορικό αυτό ποίημα και μέσα από την αισθησιακή ατμόσφαιρα που το διακατέχει, αντιλαμβανόμαστε τελικά ότι η ποθητή ερωμένη είναι η ίδια η Κύπρος. Πεσμένη στο χώμα, πληγωμένη θανάσιμα.

Ο Κύκλος πρώτο-παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 στο Διεθνές Φεστιβάλ «Κύπρια» με ερμηνευτές τους Βασίλη Γισδάκη, Αμαλία Τάτση, Δώρα Πετρίδη & εξαμελές οργανικό ensemble.

Ερωτικός Λόγος

Κύκλος 20 τραγουδιών. Τα τραγούδια στηρίζονται σε ποιήματα, με θέμα τον έρωτα, που γράφτηκαν από το 600 π.Χ.  μέχρι τις μέρες μας. Σαπφώ, Σοφοκλής, Κυπριακά του 16ου αιώνα, Κρητικά μεσαιωνικά από τον  Ερωτόκριτο, τα «Ερωτικά» του Τάκη Αντωνίου, ο «Ερωτικός Λόγος» του Γιώργου Σεφέρη.

Τον κύκλο ολοκληρώνει το «Φεγγάρι -Μνήμη στο Παλέρμο» του Μιχάλη Πιερή. Στο αλληγορικό αυτό ποίημα και μέσα από την αισθησιακή ατμόσφαιρα που το διακατέχει, αντιλαμβανόμαστε τελικά ότι η ποθητή ερωμένη είναι η ίδια η Κύπρος. Πεσμένη στο χώμα, πληγωμένη θανάσιμα.

Ο Κύκλος πρώτο-παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2020 στο Διεθνές Φεστιβάλ «Κύπρια» με ερμηνευτές τους Βασίλη Γισδάκη, Αμαλία Τάτση, Δώρα Πετρίδη & εξαμελές οργανικό ensemble.

Έρως Ανήκατε Μάχαν

Σοφοκλής-496 π.Χ.

Ερμηνεύει: Αμαλία Τάτση

Φεγγάρι – Μνήμη στο Παλέρμο

Ποίηση Μιχάλη Πιερή

Ερμηνεύουν: Βασίλης Γισδάκης και Αμαλία Τάτση.

Ερωτικός Λόγος

Ποίηση Γιώργου Σεφέρη

Ερμηνεύουν: Βασίλης Γισδάκης και Δώρα Πετρίδη.